lørdag 23. juli 2011

kultursjokk

hei. nå har jeg annkommet familien min! de kom å hentet meg på torsdagsformiddag på campen. De er kjempehyggelige folk som tuller, synger og ikke minst prater(høyt) hele tiden! vertsbroren min, javier, er 8år og minner meg veldig om min kjære lillebror bare en litt tykkere og mørkere versjon,men ellers akkurat samme volum og energinivå...Dette er så utrolig rart, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. har fått så mange nye inntrykk de siste dagene og jeg føler så sykt mye rart, vet ikke hvordan jeg skal beskrive hvordan jeg føler det nå. Men om jeg skulle beskrive hvordan jeg følte meg i går og torsdagskveld ville jeg nok sagt et kraftig kultursjokk. Jeg ble mer eller mindre helt i fra meg av alt. . ALT var annderledes og jeg hadde mest lyst til å dra hjem til det kjente og kjære istedt for å møte det nye. Fikk ganske så mye hjemlengsel til senga mi og en finndus i fotenden. idag går det heldigvis litt bedre og jeg har fått vent med litt mer til tanken på å skal bo her i et år! men hjemlengselen er der fortsatt og av og til kjenner jeg at jeg har en smule lyst til å bare være feig å ta den lette utveien å reise hjem igjen..

vertsforeldrene mine eier en liten matvarebutikk hvor de jobber. den ligger vegg i vegg med "nona", altså bestemoren. vi spiser vanligvis lunsj og middag der.jeg forsto det slik at bestefaren døde for ca 1år siden og at de tilbringer mye tid der så hun ikke trenger å være alene. Nona er en veldig søt gammel dame og minner meg av og til om min bestemor..jeg har for øvrig tre vertssøsken, Aldi, Levi og Javier. Aldi er like gammel som meg og vi deler rom. Hun er veldig grei og prøver å snakke med meg selvom hun kan lite engelsk og jeg lite spansk.

De siste dagene har vi brukt på å feks kjøpe skoleuniform som jeg skal ha på meg når jeg begynner på mandag. har også vært å kjøpt meg en ny telefon og nytt sim-kort. men får ikke til å ringe med den... bah så jeg må vel få ordnet det også. nå skal jeg og vertssøsteren min dra til byen å se om jeg finner meg en jakke, fordi det er faktisk veldig kaldt her- særlig om morgenen og sent om kvelden.

min vertssøster, Aldana

min vertsmor, Carina

jeg og Aldi

min vertsfar hos nona


her spiser vi noe lignende til spagetti og kjøttdeig

min vertsbror, Levi
tankene mine har ellers idag også gått til terroraksjonen i Oslo.. det er helt grusomt og ikke minst uvrikelig!hadde ikke trodd noe slik skulle skje i Norge....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar