mandag 25. juli 2011

første skoledag!

Som tittelen sier var det altså første skoledag idag. Stod opp kl 6 for så å kjøre til skolen kl 7. Idet jeg gikk ut av bilen og begynte å gå opp trappene til skoleinngangen begynte folk å stoppe å strirre... da jeg kom inn i klasserommet stromet alle sammen til meg og ville hilse på meg. Ble liksom stående i en ring av folk hvor alle sammen på samme tid prøvde å snakke og spørre meg om ting!
Ble heldigvis sittende foran en hyggelig gutt som snakket ganske godt engelsk -så han oversatte for meg siden jeg fortsatt ikke skjønner så mye..lærerne var veldig hyggelige og sa jeg bare kunne sitte å prøve å observere. Første time hadde vi matte, men de hadde prøve, så engelsklæreren kom å hentet meg å tok meg med i naboklasserommet! det var mildt sagt pinelig når hun skulle presentere meg for klassen og alle guttene begynte å klappe å alle jentene begynte å prate å stirre, men de kom heldigvis frem til meg og ville også bli kjent med meg. så alle kom frem å hilste å tok meg med å fant meg en plass! Engelsken var veldig lett- de holder på å lære om forskjellen på were og was, så trur nok ikke jeg blir å velge engelsk som e av fagene...



skal nemelig gå å velge fag imorgen. litt usikker på hvilke fag jeg skal velge, men tror det blir noe slikt;


-historie
-castallano(spansk)
-geografi
-religion
- matte
- og muligens musikk

håper jeg greier å velge noe tilnærmet VG2 i Norge så jeg forhåpentligvis får dette året godkjent. kommer til å bli skikkelig skuffet/sint om jeg må gå om VG2 i norge..er ingen mulighet her for å få tatt noe tilsvarende til VG2idrett så vurdere gå studiespesialisering VG3 når jeg kommer tilbake..om mulig. hvis det er mulig tror jeg nok det blir lettere og jeg vil slippe å ta opp like mange fag.
noen som har noen erfaring med dette?



Mente forresten å ta noe bilder idag men hadde glemt minnekortet mitt i dataen hjemme så fikk ikke tatt noen bilder. Tenkte jo dere skulle få se hvor fin en skoleuniform jeg har!!! og ikke minst alle de fine guttene på skolen!!
loco chicas
på lørdagen hadde forresten vertssøstren min og alle venenne hennes ordnet velkomstparty for meg, så når jeg kom hjem på kvelden var alle sammen der og de hadde laget pizza og kaker og masse godt. De går i klassen min forresten og de er veldig hyggelige og ikke minst svært udattvente og en smule loco:-D jentene danser og synger hele tiden og til slutt greide de å dra meg med også, noe som jeg vanligvis ikke gjør uten et visst inntak av alkohol.. men det var veldig gøy og de var der til klokken var ca halv 6 om morgenen.

Legg til bildetekst




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar